Potrebujete copywriting? Nešetrite na ňom


Asi dva roky dozadu som zakladal web, ktorý mal slúžiť ako akási podporná platforma pre našu kamennú predajňu detského oblečenia. Spočiatku som si ani nemyslel, koľko úspechu zožneme s online predajom. Hold, zožali sme, takže prišiel čas na rozvíjanie našich webových stránok. Ľudia z agentúry nám poradili, že musíme zapracovať na obsahu. No a obsah tvoria aj texty. Spočiatku som ani len netušil, kde presne mám hľadať ľudí, ktorý mi urobia copywriting seolight.sk na web. Trochu som pogooglil a našiel niekoľko webov, kde takýto ľudia sú.Dve ruky na bielej klávesnici
 
Zadal som ponuku, na ktorú sa mi prihlásilo asi dvesto osôb. Vážne, nekecám, bola to skutočná spúšť. V tej dobe som bol presvedčený o tom, že naťukať krátky text dokáže každý, preto som si vybral jednu dievčinu, ktoré ponúkala najnižšiu cenu. Veľmi rýchlo som však pochopil, čo človek dostane za sumu 2 eurá za normostranu. Texty boli viac – menej nepoužiteľné. Boli v nich preklepy, chyby a informácie nedávali hlavu a pätu. S dievčinou som rýchlo ukončil spoluprácu a išiel do ďalšej, tentokrát s dievčinou, ktorá ponúkala druhú najnižšiu cenu za texty. Ok, skrátim to, bola to opäť rovnaká katastrofa.Muž píše na počítači
 
Do tretice som si povedal, že stačilo, tak som oslovil chalana, ktorý chcel za texty skutočne veľké peniaze, no už poučený som si povedal, že sa to možno fakt oplatí. Veru tak, oplatilo sa. Za jednu normostranu som mu zaplatil niečo cez osem eur. Texty však boli  ukážkové, zaujímavé, pútavé, bez chýb a preklepov, dávali zmysel, dobre sa čítali. Čo je asi najlepšie, skutočne nám na web pritiahli nejaké to percento ľudí a aj nových zákazníkov. Ľudia, ak potrebujete copywriting, tak si za neho normálne zaplaťte. Verte mi, oplatí sa to viac, ako rozhadzovať peniaze za niečo, čo nemá absolútne žiadnu hodnotu a cenu. To si radšej žiadne text nenechávajte napísať. Vytvorte ich sami, možno to bude v konečnom dôsledku i lepšie.